8 Ocak 2014 Çarşamba

21 Jump Street

1980'lerin sonunda Johnny Depp'in oynadığı aynı isimli TV dizisinden uyarlama film benim için gerçekten sürpriz oldu. Akıllanmayarak eğlence sinemasında keyifli Hollywood komedileri aramaya devam eden bir sinemasever olarak aradığımı bulduğumu söyleyemem, ama beklediğimi de bulmadım. Film özelinden gittiğim için Jonah Hill ve tayfası diye tanımlayabileceğim yeni Hollywood meşhurlarına karşı nötr ile olumsuz arasında gidip geldiğim için filmden çok bir şey beklemeden, hatta işin doğrusu, sırf Brie Larson için filmi izlemeye karar verdim. Açıkçası fazla tepeden bakmışım, çünkü hiç tahmin etmediğim kadar eğlendim. Ama kendimi haklı çıkarmalıyım: şimdi '80'lerden kalma melodramatik bir polis drama dizisinden Jonah Hill'in başını çektiği bir ekibin film uyarlaması şu anda dahi kulağa kötü gelmiyor mu? Şahsen filmi izledikten sonra bile şu son cümleyi duyunca ben kaçardım, zaten tüm şaşkınlığımın sebebi bu: böylesine klişelerden gerçekten tazemtırak bir film çıkmış.

Filmin neyi anlattığının ya da başlangıç sekansının yine nasıl acelecilikle kötü olduğunun pek önemi yok. Gerçi bazı filmlerin başlangıçlarının çok problemli olma nedenini anlamış olabilirim, yani kısa bir süre mantıklı düşünmek için kendimi zorladığımda şu sonuca varabiliyorum: sanırım filmin arkasındaki yaratıcı zihin asıl anlatmak istediğine o kadar odaklanıyor ki, film çekme fikri de asıl o odaktan çıktığı için hikayenin başlangıcı formaliteymiş gibi işin içine dahil oluyor ve çoğunlukla böyle aceleye geliyor. Ama az önce söylediğimi tekrarlayacak olursam bu problem 21 Jump Street için çok da önemli değil çünkü bu filmin değerlendirilme kriteri "eğlendin mi?" sorusu üzerine kurulu olmalı. Dolayısıyla eğlence sinemasında son dönemde patlamış-mısır-yerken-izlenecek-filmlerin çokluğu arasında izlerken-patlamış-mısır-yenilebilecek-filmler kategorisine giriyor 21 Jump Street. Devam filmi olacak olan 22 Jump Street ile burada kurdukları bu yapıyı bozarlar mı bilmiyorum, ama yine başarabilirlerse The Hangover serisinin aksine gerçekten eğlenceli olan bir seriye kavuşabilir Hollywood uzun zaman sonra. Fakat açıkçası bu dengeyi tutturabileceklerinden şüpheliyim ben yine çünkü 21 Jump Street şaşırtıcı olabildiği için bu tepkiyi alabildi, en azından benim için durum böyle fakat 22 Jump Street bu filmin bir tekrarı olursa orada zaman öldürmek için dahi izlenecek bir şey olacağından şüpheliyim. Sonuç olarak beklenmediği için eğlendirebilmiş olan bir seyirlik 21 Jump Street. Ama bu övgüyü bir süredir eli yüzü düzgün komedi filmi çıkaramadığını düşündüğüm Hollywood'u göz önüne alarak değerlendirmek gerekiyor, yoksa gelecek ay ya da gelecekte herhangi bir zaman öylesine bir film izlemek istediğimde tekrar gideceğim bir film kesinlikle değil 21 Jump Street. Yani bu övgü, vasatlığın övgüsü. O değil de şaka maka bir haftada Channing Tatum'un oynadığı iki film izlemiş oldum, sanırım yaşamımı ciddi ciddi gözden geçirmeliyim.  

yalnız bir de düzgün afiş tasarlamayı başarsalarmış daha iyi olurmuş, hayır kese kağıdının havada asılı durabilmesi değil problem,
sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses