2 Mart 2014 Pazar

86. Akademi Ödülleri // Tahminler

Oscar Ödülleri 2014

Oscar töreni bu gece olmasına rağmen uzun zaman sonra ilk defa bu sene çok fazla heyecan hissetmiyorum. Fazla hevesli olmadığım için önceki Oscar konularına kıyasla ziyadesiyle kısa olacak gibi duran tahminlerime geçmeden önce bunu belirtmek istedim. Ha bir de, aday listesi daha önce de söylediğim gibi gayet dolu, sorun orada değil yani.

En İyi Film
3 mart günü açıklanacak Sinema Bloggerları Ödülleri için verdiğim listede de ilk sıraya koyduğum Her bence bu ödülü fazlasıyla hakediyor. Fakat gerçekçi bakarsak bu ödül iki seçenek arasında gidip geliyor gibi: 12 Years a Slave ve Gravity. Gravity'yi çok beğenmiş olsam da daha çok "bir deneyim" diye nitelendirilebilecek bir filmdi ve açıkçası bu listede kendisinden çok daha özel filmler var, dolayısıyla ben kazanması muhtemel iki film içerisinden 12 Years a Slave'i ödülü alırken görmeyi daha çok isterim.  

En İyi Yönetmen
Güçlü aday filmlerin çokluğu ödüllerin dağılmasına sebep olacaktır diye düşünüyorum. Elbette yanılabilirim ama sanki bir film çıkıp töreni domine edemez gibi duruyor bu sene. Bu sebeple En İyi Film kazananı ile çaprazlama olur muhtemelen En İyi Yönetmen. Yani 12 Years a Slave En İyi Film'i alırsa Alfonso Cuaron En İyi Yönetmen'i alır, Gravity En İyi Filmi alırsa Steve McQueen En İyi Yönetmen'i alır gibi duruyor. Bana kalırsa Spike Jonze bu sene ödülü hakediyor fakat kendisi aday değil.

En İyi Kadın Oyuncu
Amerikan sinemasında bu sene bu ödülü hakeden bence Short Term 12 ile Brie Larson'dır. Tabii kendisine olan hayranlığımı bir kenara bırakabilirsem ve Amerikan sineması diye sınırlamazsak da Adèle Exarchopoulos ismini veririm ama şimdi konu o değil. Adaylar içerisinde ödüle en yakın olan da ve bence hakeden de Cate Blanchett. Kendisi ödülü alırsa, 3 günlük programıyla gazetecilik ödülü alma başarısı gösteren (!) Ronan Farrow ve annesi Mia Farrow'dan yeni atışlar bekliyorum tabii, bakalım bu sefer ne yumurtlayacaklar. Blanchett sahnede konuya taraflı değinip Woody'ye sallarsa o benim için şok olur tabii, orası ayrı.

En İyi Erkek Oyuncu
Bence Bruce Dern en çok hakeden aday ama gece sonunda Matthew McConaughey'in ödül konuşmasını izlemiş olacağız muhtemelen.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Sally Hawkins'in isminden sonra diğer adaylar üzerinde düşünmeye bile gerek duymuyorum ben, fakat ödül Jennifer Lawrence ile Lupita Nyong'o arasında gidip geliyor. Lawrence başarılı bir oyuncu tamam da bu kadar kısa sürede gelen böylesine ilgiyi kariyeri devamında kaldırabilecek mi bana şüpheli görünüyor. Medyanın sevgisi böyle devam ederse taşıyabilir belki ama ne bileyim, bir abartı durumu var.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Jared Leto ile Barkhad Abdi en muhtemel iki aday gibi duruyor. Abdi'yi ilk defa izlemiş olduğumuz için kendisini kıyaslayabileceğimiz başka bir şey yok, dolayısıyla kendisinin isminin bu kadar çok anılabilmesi bile Captain Philips'in pazarlama gücü bence. Jared Leto ise çok klişe bir karakter çiziyordu filmde ve bence kendisinden çok kostüm ve makyaj ekibi ödülü hakediyor.

En İyi Orijinal Senaryo
Kişisel tercihimde American Hustle ile Dallas Buyers Club'ı kafadan bir kenara bırakıyorum ben bu kategoride, geri kalan üç film de bu senenin önemli filmleri ve buna gücünü veren en önemli bileşenlerinden biri senaryoları. Ama Her'ün yeri apayrı, bu sebeple benim tercihim Her olurdu. Fakat yine gerçekliğe dönersek, bu ödül genelde yılın beğenilen ama eli boş dönme ihtimali yüksek olan filmlerine gidiyor, dolayısıyla gerçekten muazzam olmasının ötesinde bu sebeple ödülü Her alabilir. Ancak diğer yandan, bence yılın kötü filmlerinden olan American Hustle daha yakın duruyor ödüle. Gerçi hangisi kazanırsa kategorinin kullanılma şekli olduğunu düşündüğüm biçime uygun düşecek.Yalnız bunu dedim ya, American Hustle büyük bir sürpriz yapıp En İyi Film ödülünü alırsa nasıl bozulurum ha!

En İyi Uyarlama Senaryo
Before Midnight'ın bana uzaktan uzaktan göz kırptığını inkar edemem, adaylar arasında bence en çok hakedecek olan. Ama 12 Years a Slave ödüle daha yakın gözüküyor.

Bu sene animasyon adaylarından henüz yalnızca Frozen'ı izleyebildim, o yüzden kategoride yorum yapamayacağım. Benzer şekilde Yabancı Dilde En İyi Film adaylarının da çoğunluğunu izleyemedim. O yüzden bir şey söyleyemiyorum malesef, zaten törende de kimse pek umursamıyor bu ödülü.

Son olarak En İyi Film Müziği dalında da kim kazanabilir tahminim yok ama benim için kazanan kesinlikle Her. Teknik konulardaki adaylarda da desteklediklerim var ama tahminlerim yok, yeterince konuştum zaten şimdilik. 

sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses