6 Şubat 2011 Pazar

The Invention of Lying


3 yıl kadar önce güzel insan Conan O'Brien'ın programında tanımıştım ve çok sevmiştim Ricky Gervais'i. Daha sonra The Office'ten haberim oldu tabi. İngiliz versiyonundan önce Amerikan versiyonunu izledim ve en sevdiğim üç diziden biri oldu. -İngiliz versiyonunu önce izleseydim muhtemelen Amerikan versiyonunu hiç izlemezdim ve Ricky Gervais'i bu kadar seviyor olmazdım.- Uzun zamandır takip ediyorum kendisini fakat haberim olduğu ilk günden beri filmlerini hep bir köşede beklettim. Sanırım, çok sıradan filmler olma ihtimalleri sonucunda hayalkırıklığına uğramaktan çekindim. Bugün komedi filmi diye bahsedilen The Kids Are All Right'ı izleyince uzun zamandır komedi filmi izlemediğimi ve sinemada komedi türüne de biraz haksızlık ettiğimi farkettim ve yakın zamanda yapılan Golden Globe'taki çok güzel sunumuna -o gece güzel olan ender şeylerden birisiydi- güvenip, bunu da yaptı filmi sıradan olsa ne çıkar, diye düşünüp The Invention of Lying'i izledim. Evet filmi izleme hikayem budur.

Film sıradan bir kurguya sahip olsa da fikrine ve eleştirelliğine hayran kaldım. İyi düşünülmüş detaylar, bazen göze sokarcasına da olsa yapılan göndermelerle keyifle izlenen, oldukça zekice düşünülmüş ve yazılmış bir film. Yalana övgüden çok yalan üzerine, komedi filminden öte, belli konularda "hassasiyetleri"-artık ismi bu sanıyorum ki- olanlar haricindeki herkesin izlerken keyif alacağı gerçekten çok güzel bir film. Yani o kadar uzattığım sözün kısası; ben bu filmi çok sevdim ve -çok sevdiğim filmlerde bazen olduğu gibi- nasıl öveceğimi bilemedim. Ayrıca filmde Edward Norton ve Philip Seymour Hoffman'ı görmek de beni çok mutlu etti.

Kimsenin yalan söyleyemediği bir dünyadaki filmleri görünce de Godard'ın, "Sinema dünyadaki en güzel sahtekarlıktır" sözünü anımsadım ve çok bir bok biliyormuşçasına bunu not etmeden geçemiyorum.

sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses