3 Haziran 2014 Salı

25. Ankara Uluslararası Film Festivali

Öncelikle festival ile ilgili bilgiler için buraya alayım.


 Son birkaç yılki haliyle beni "olsa ne olmasa ne" dedirtecek kıvama getiren Ankara Film Festivali'nden bu yıl da umutlu değildim açıkçası, hatta işin doğrusu yakın zamanda  Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı'nın bile festivali unutacağını ve öyle yıllıklarda kalacağını düşünüyordum şehrin adını taşıyan tek festivalin. Fakat bu sene son dönemde bahar aylarında düzenlenen festivalin yaza atıldığını görünce bir an "acaba?" desem de son yıllarda yaşadığım hayal kırıklıkları sebebiyle pek bir beklenti içine girmemeye çalışmıştım. Sonra basın bülteni geldi ve bir de ne göreyim? Bu sene en merak ettiğim filmlerden Linklater'ın Boyhood'u listede! İlk an mutlu olsam da "kesin bir bokluk çıkacak, mümkün değil yani başka türlü" diye düşünerek programı beklemeye koyuldum. Filmekimi için program şimdiden şekillenip yavaş yavaş seyirciye duyurulmaya bile başlanmışken, hep olduğu gibi programı bir hafta kala hala sitede yoktu AFF'nin, neyse ki bugün programın yüklendiğini farkettim. Öncelikle tahmin ettiğim gibi o bokluk çıkmış ve Boyhood programda yok; işin garibi bir açıklama da göremedim ben neden olduğuna dair, fakat bu sene ilk defa bilet bulamama problemi yaşayıp tüm Gezici Festival süresince kös kös evde oturmamın acısını çıkarttırabilecek bir film seçkisi var. Boyhood'un bir anda programdan uçması ve web sitelerinin yine son derece kulllanışsız olup programı düzgünce görmek için kırk takla attırması gibi problemleri hala olsa da bu güzel şehrin adını taşıyan festival sonunda samimi bir toparlanma belirtisi göstermişken olumsuz yönleri ben görmezden geliyorum. Ha seanslara göre tarifelendirme olsa dahi bilet fiyatları yine gereksiz uçuyor, hatta öğrenci için indirimli bilet olmaması tam bir saçmalık; bunu belirtmeden geçemeyeceğim.

Kısacası, birkaç yıl önce festival çalışmalarına dahil olduğumda Ankara Film Festivali'nden uzun süre hiçbir şey beklememek gerektiği kanaatine varmış olmama rağmen benzeri boyutta bir organizasyon için yine iyi toparlanmış gözüküyorlar, tabii bunu film seçkisine dayanarak söylüyorum; festival süresince yine göreceğiz neler olacak: ekseriyetle dahil olmadığım bir heyecanla hızlı bir yargıya mı varmışım sadece programa bakarak yoksa gerçekten tahmin ettiğim gibi programdan bu işler belli olur mu?

Festivalde görüşmek üzere.
sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses