4 Haziran 2014 Çarşamba

Repo Man


Ülke sınırları içerisinde anlama problemi yaşanan sayısız kavramın en önemsizlerinden kült film nitelemesini tam olarak taşıyan filmlerden birisi 1984 yapımı Repo Man. Punk Otto'nun, yeniden-sahiplendiren-borç-takipçisi-hırsız gibi anlamsız gelecek kadar uzun bir tam çeviri yapabileceğim Repo Man olmasıyla beraber içine daha bir dahil olduğu uçukluklar dünyasında yaşadıklarına odaklanıyor film. Fakat böylesine türsel sınırlarda ironisine sımsıkı sarılarak dolanan bir film için çok da önemli değil plotta ne yazdığı, çünkü neticesinde, vaadettiği keyifli zamanı fazlasıyla yaşatabiliyor.

Akla kazınan cümlelerle sık sık hatırlanan filmlerden birisi aslında Repo Man de, hatta sadece o cümlelerle dahi kendine popüler kültür atıflarında edindiği bir yer var. "Soktuğumun sıradan insanları"ndan "kaçıyorlar!" seslenişine verilen "hepsi planın bir parçası" karşılığına kadar film böyle nokta atışlarıyla dolu. Zaten eğlenceli yönlerinden biri de Repo Man ve diğer ögeleriyle kurduğu anolojileri bir de bu şekildeki ufak cümlelerle tamamlayabiliyor olması. Yani sadece eğlenceli bir seyirlik değil aynı zamanda kendisini açık bir felsefi perspektifte de konumlandıran bir film Repo Man.

Emilio Estevez'in yer yer tam babasının gençliği gibi göründüğü, Harry Dean Stanton'ın filmde görünmesinin bile o filmi değerli kılacağı değerlendirmemin yine yanıltmadığı bir Alex Cox filmi Repo Man; artık her filme yapıştırıldıkça ifade ettiği şey iyice boşalan ve bu sebeple de itici gelmeye başlayan kült film nitelemesinin cuk oturduklarından.

sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder

 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses