29 Eylül 2014 Pazartesi

God Help the Girl


Belle & Sebastian denilince akla gelen Stuart Murdoch'ın 2009'da "kadın vokallerin kadınların yaşamlarına dair söylediği şarkılar" diye özetlenebilecek projesi olan God Help the Girl, 2010'da en çok dinlediğim albümlerden biriydi. Daha sonra ortada dolaşan film projesine döndü muhabbetleri sebebiyle de uzun süre heyecalanmış ama ortada bir şey göremeyince zamanla sakinleşmiştim. Tabii filmin bu sene Sundance'te ilk defa gösterileceğini öğrendiğimde yine heveslenmiştim; yani aşağı yukarı 3 yıldır beklediğimi söyleyebilirim God Help the Girl'ü, dolayısıyla kendi kendime yükselttiğim beklentilerim sebebiyle belki de hatanın bende olduğunu da.

God Help the Girl, beş yıl önce çıkan albümüne benim gibi hayran kalıp sürekli dinleyen insanlar için bir ekstra aslında sadece. Çünkü adeta hipsterları koruma ve yaşatma derneği'nin  hipster sevme rehberi kıvamında olan God Help the Girl filmden öte çok iyi bir prodüksiyon tasarımına sahip uzun mu uzun bir video klip. Şarkıların büyüleyiciliğine yaslanmış, dağınık ve gereksizce uzatılmış bir film olarak görmektense böyle kabullenmeyi tercih ediyorum ben filmi ve sürekli dinlediğim bir albümün görselleştirilmiş versiyonu diye kabulleniyorum. Çünkü filme buram buram işlemiş olan o ruhuyla beraber Glasgow atmosferi bile bu dağınıklığı kurtarmaya yetmiyor.



0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses