22 Ocak 2011 Cumartesi

Copie Conforme


- Geçen gün yağmurun altında bir gömlekle duruyordu. "İçeri gir, ıslanacaksın." dedim. Ne dedi, biliyor musun? "Ne olmuş?" Hasta olacaksın, dedim. Yine; "Ne olmuş?" dedi. Öfkelendim ve "Öleceksin!" dedim. Ne dedi, biliyor musun? "Evet, öleceğim. Ne olmuş?" ...Şüphesiz, öyle...
- Evet, kesinlikle. Eminim, çocuğunun uzun, başarılı ve mutlu bir yaşamı olacaktır ama haklı. Hepimiz öleceğiz. Hiçbir şey sonsuza dek sürmez. Mezarlıklar vazgeçilmez insanlarla dolu. Bence oğlunun yorumu daha iyi, hepimiz öleceğiz, ne olmuş yani? Bir çocuk her şeyi apaçık söylüyor diye onu suçluyoruz. Ama ne bileyim, bir filozof ya da yazar söylediğinde harika olduğunu düşünüyoruz. Çocuklar anı yaşıyor ve eğleniyorlar. Sonuçları düşünmüyorlar.
- Çünkü bedelini biz ödüyoruz.
- Bunu bir daha düşün. Sonuçları düşünme, oyunun
bir parçası olarak gör.
- Yapma! Bunlar kitaplar için geçerli,
hoş ve zekice ama gerçek hayatla ilgisi yok.


Usul usul sizi yanına alan bir film Copie Conforme. Film, güzel insan Binoche'un -sırf Binoche için izlediğim- 2007 yapımı Le voyage du ballon rouge'daki tadını verdi bana biraz. Ama Copie Conforme'de konu insan ve orijinal-kopya ilişkileri. İlk kez bir Abbas Kiarostami filmi izledim ve yönetmenin önceki filmlerini de izleme isteği uyandırdı bende. Son olarak; pardon ama, gerçek hayat?


sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses