26 Ocak 2011 Çarşamba

83. Akademi Ödülleri / The Oscars 2011


83. Akademi Ödülü adayları açıklandı. James Franco ve Anne Hathaway'in sunuculuğunu yapacağı tören 27 Şubat Pazar günü düzenlenecek.

  • En İyi Film
127 Hours
Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids Are All Right
The King's Speech
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter's Bone

Öncelikle, En İyi Animasyon Film dalında zaten aday olan Toy Story 3'ün bu kategoride aday gösterilmesi garibime gitti. Coen'ler her sene adaylık alıyorlar fakat hali hazırda 1969 yapımı John Wayne'li bir versiyonu da bulunan roman uyarlaması True Grit için, oyuncuları ve yönetmenlerine duyduğum hayranlığı göz ardı edersem, rahatlıkla sıradan bir filmdi diyebilirim. Black Swan'ın ödülü alması gerektiğini düşünüyorum. Darren Aronofsky'nin diğer filmleri gibi Black Swan da sadece yapıldığı yılın değil tüm zamanların en iyi filmlerinden biri. Kendimi tutamayıp "bence Black Swan" dedikten sonra da diğer filmlere dönüp böyleydi böyleydi demeye gerek yok sanırım. Son olarak Altın Küre'ye bakacak olursak The Social Network ödüle daha yakın duruyor malesef, fakat unutmamalı ki geçen sene Altın Küre'de En İyi Film ödülünü Avatar'a alırken Oscar'ı The Hurt Locker almıştı. Aday filmler arasında izlemediğim bir iki filmin bulunduğunu fakat bunun bu kategorideki düşüncelerimi çok değiştirmeyeceğini de eklemeliyim.

  • En İyi Yönetmen
Darren Aronofsky (Black Swan)
Coen Brothers (True Grit)
David Fincher (The Social Network)
Tom Hooper (The King's Speech)
David O. Russell (The Fighter)

The Social Network'ün yönetmeni David Fincher olmasaydı açıkçası filmi izlemezdim. Filmi izlerken de David Fincher'ın, hiç parlak olmayan bir konu ve senaryoyu hiç sıkmadan ve kendisini izlettirecek kadar iyi bir şekilde işlemesi sayesinde kendisi için filmi izlediğime pişman olmadım. Yani ciddi bir yönetmenlik başarısı var elbette, fakat ne olursa olsun David Fincher'ın o güzel filmlerinden sonra The Social Network'le Oscar almasına gönlüm razı olmaz. Ha bu bir şeyi değiştirir mu, tabi ki hayır. Yine de tahmin boyutunda David Fincher bir adım önde olsa da bu sene ben Darren Aronofsky Black Swan'la ödülü alsın isterim.
  • En İyi Erkek Oyuncu
Javier Bardem (Biutiful)
Jeff Bridges (True Grit)
Jesse Eisenberg (The King's Speech)
Colin Firth (The Social Network)
James Franco (127 Hours)

Biutiful'u izlemek için gün sayıyorum -28 Ocak'ta vizyona girecek diye biliyorum- yani filmi henüz izleyemedim fakat burada bahsettiğim adam Javier Bardem! Onun veya Jeff Bridges'in ödülü ikinci kez almasını isterim -hem jeff bridges alırsa iki yıl üstüste almış olacak- ama ödül Colin Firth'e gidecek gibi duruyor. Neyse ki bu sefer Altın Küre'de olduğu gibi Colin Firth'in veya başka birisinin Johnny Depp ve tabi yine Johnny Depp'i geride bırakarak ödülü alışına tanık olmayacağız.

  • En İyi Kadın Oyuncu
Annette Bening (The Kids Are All Right)
Nicole Kidman (Rabbit Hole)
Jennifer Lawrence (Winter's Bone)
Natalie Portman (Black Swan)
Michelle Williams (Blue Valentine)

Natalie Portman!

  • En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Christian Bale (The Fighter)
John Hawkes (Winter's Bone)
Jeremy Renner (The Town)
Mark Ruffalo (The Kids Are All Right)
Geoffrey Rush (The King's Speech)

Christian Bale!

  • En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Amy Adams (The Fighter)
Helena Bonham Carter (The King's Speech)
Melissa Leo (The Fighter)
Hailee Steinfeld (True Grit)
Jacki Weaver (Animal Kingdom)

'96 doğumlu Hailee Steinfeld True Grit'te gerçekten çok iyi bir oyunculuk sergilemiş ama zannetmiyorum ki ödülü alsın o nedenle Helena Bonham Carter alsa ne kadar güzel olurdu değil mi? Fakat Altın Küre'ye dayanarak Melissa Leo'nun isminin daha öne çıktığını söyleyebilirim.

  • En İyi Orijinal Senaryo
Another Year: Mike Leigh
The Fighter: Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson, Keith Dorrington
Inception: Christopher Nolan
The Kids Are All Right: Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg
The King's Speech: David Seidler

Ben isterim Mike Leigh alsın ama onlar verirler The Kids Are All Right'a.

  • En İyi Uyarlama Senaryo
127 Hours: Danny Boyle, Simon Beaufoy
The Social Network: Aaron Sorkin
Toy Story 3: Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton, Lee Unkrich
True Grit: Joel Coen, Ethan Coen
Winter's Bone: Debra Granik, Anne Rosellini

Coen'ler çok güzel insanlar, kendilerini çok seviyorum ama bu filmle değil. Ödülü Toy Story 3 veya 127 Hours alır diye tahmin ediyorum.

  • En İyi Animasyon
How to Train Your Dragon - Chris Sanders, Dean DeBlois
The Illusionist - Sylvain Chomet
Toy Story 3 - Lee Unkrich

Toy Story 3'ü En İyi Film kategorisinde bile aday göstermişler, En İyi Animasyon'u ödülünü de direk alırlar gibi.
  • En İyi Yabancı Film
Biutiful, Alejandro Gonzales Iñàrritu (Meksika)
Dogtooth, Giorgos Lanthimos (Yunanistan)
In a Better World, Susanna Bier (Danimarka)
Incendies, Denis Villeneuve (Kanada)
Outside the Law, Rachid Bouchareb (Cezayir)

Evet, Biutiful'u henüz izleyemedim ama Iñàrritu diyorum, Javier Bardem diyorum daha ne olsun? Ayrıca Semih Kaplanoğlu'nun filmi Bal'ın aday bile olamaması beni gerçekten mutlu etti. Ve evet, kendisinin başka yönetmenlere duyduğu en azından gösterdiği saygı kadar saygı duyuyorum kendisine. Kendi "özgürlük, hak, adalet, toplumsal duyarlılık" anlayışıyla şov yapsın bakalım daha.


Hakkında fikrimi söyleyeceğim kategoriler ve adayları burada bulabilirsiniz, haricindeki kategoriler için buraya, buraya ya da buraya tıklayabilirsiniz.

sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses