24 Aralık 2013 Salı

(The Necessary Death of) Charlie Countryman


Annesinin ölümü üzerine Bükreş'e seyahate çıkan Charlie'nin Rumen çellist Gabi'yle olan ilişkisini anlatan The Necessary Death of Charlie Countryman, sürükleyici ve bağlayıcı bir ilk otuz dakikadan sonra yavaş yavaş çözülmeye başlıyor. Yani teknik olarak öyle olmasa da, sanki bir polisiye dizinin "cold open" sekansıymış gibi başlıyor film ve uçak sekansıyla beraber hikaye yavaş yavaş seyrini bulacakmış gibi geliyor. Aynı umut, filmin aksamalarına rağmen toplamda otuz dakika civarına gelen süre içerisinde devam ediyor, vasat da olsa güzel bir seyirlik olacak gibi hissettiriyor film. Fakat işlemeyen bir olay örgüsü, zaman geçtikçe eklenen boş karakterler, kötü yazılmış sırıtan diyaloglar ve yanlış oyuncu seçimleriyle The Necessary Death of Charlie Countryman lüzumsuz bir prova filmine dönüşüyor; sanki sadece film çekilmek istenmiş de ortada çekilecek bir şey yokmuş gibi.


Herhangi bir filmini sadece kendisi için oturup izleyebileceğim Evan Rachel Wood Gabi rolünde çok sırıtıyor. Benzer şekilde Mads Mikkelsen de Nigel rolüne bir türlü oturamıyor, ortada öyle boş boş gezen bir karaktere dönüşüyor. Gerçi Mads Mikkelsen'i böylesine kötü bir aktörmüşçesine gösterebilmek de ayrı bir başarı. Bir de ana karakterler içerisinde benim için şaşırtıcı biçimde işleyen tek oyuncu olan Shia LaBeouf'un yerine de Zac Efron ile anlaşılmış bir ara ama sonra LaBeouf geri dönmüş projeye, yani tüm yapım ekibi bayağı deneysel bir işe kalkışacakken son anda düz film çeksek ya lan diye vazgeçti herhalde. Çünkü bu yanlış oyuncu seçimleriyle beraber filmin zaten kötü yazılmış diyalogları iyice rahatsız edici oluyor. Tabi bunların hepsinde filmin Fredrik Bond'in ilk uzun metrajının olmasının da etkisi var zira kendisi reklam ve video klip geçmişinin etkisinden pek çıkamamış bence.

LaBeouf'un filmdeki bir bölümde ortaya daha gerçekçi bir performans koyabilmek için LSD almasını çarpıtıp yorumlarsam, başrol oyuncusunun dahi hapla dayandığı bir film The Necessary Death of Charlie Countryman, bana bakmayın ben Evan Rachel Wood'u izledim.

sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder

 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses