23 Mayıs 2011 Pazartesi

Hepsi Bu.

Zaman özgür değil, zaman rahat değil. Bu gerçek. Ancak bir şeyin var olduğunu söylemek, Antoine Lavoisier'in uzun zamandır kulağımıza söylenen o meşhur cümlesini mecburen kabul ettikten sonra sanki biraz manasız. Dünyaya fırlatılıp zamanda sıkışmış olmam gibi.

Sandalyesinde öylece oturup bir öne bir arkaya sallanan bir ihtiyar gibi hissediyorum. Anlam aramıyorum artık; ama bir çıkış. Çünkü her şeyi değil belki ama hepsini gördüm.

O çok güzel film Dancer in the Dark'ın müzikleri arasında yer alan Björk, Sjon ve Lars Von Trier'in sözlerini beraber yazdıkları şarkıda Björk'e filmde Peter Stormare, soundtrack albümünde ise Radiohead'den Thom Yorke eşlik ediyor. İki versiyon da çevirmeye çalışarak havasını biraz bozmuş olabileceğim şarkı sözlerinin hemen altında.

hepsini gördüm
ağaçları
rüzgarda danseden
söğüt yapraklarını

gördüm; bir adamın
en yakın arkadaşı tarafından öldürülüşünü,
ve yaşanmadan biten
yaşamları.

ne olduğumu gördüm
ve n'olacağımı biliyorum.
hepsini gördüm
artık bir şey yok.

görmedin;
filleri kralları(Kings) ya da Peru'yu

söylemekten mutluyum ki;
yapacak daha iyi işlerim var

ya çin?
gördün müçin seddi'ni(great wall)?

tüm duvarlar set gibi büyüktür,
eğer çatısı düşmezse.

ya evleneceğin adam,
paylaşacağınız ev?

dürüst olmak gerekirse;
umursamıyorum

ya niagara şelaleri, orayı hiç görmedin?

suyu gördüm
o da su sadece, hepsi bu.

ya eyfel kulesi
ve empire state?

nabzım oldukça hızlıydı ilk buluşmamda,
yeterince heyecanlıydım

ya saçlarınla oynayacak olan
torununun eli?

açıkçası
umursamıyorum.

hepsini gördüm
karanlığı gördüm
küçük bir kıvılcımdaki
canlılığı, parlaklığı gördüm
seçtiğimi gördüm
ve gördüm neye ihtiyacım olduğunu
ve bu kadarı yeterli
açgözlülük olur daha fazlasını istemek
ne olduğumu gördüm
ve biliyorum n'olacağımı
hepsini gördüm
artık görülecek bir şey yok

hepsini gördün
ve gördüklerinin hepsi
kendi küçük perdende
her zaman görebileceklerin.
ışık ve karanlık
büyük ve küçük
sadece aklında tut
daha fazlasına pek de ihtiyacın yok

ne olduğunu gördün
ve biliyorsun n'olacağını
hepsini gördün
artık daha fazla bir şey yok.

insanlara inanmak zor.

sözlerin orijinali için sizi buradan alayım.





fotoğraf, rodney smith.
sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses