15 Temmuz 2012 Pazar

There Will Be Blood ve Şimdiki Fikirsel Zaman


Bu aralar kafamın içinde dolanan düşünceler arasında öylece dururken aklıma geldi aşağıdaki cümleler. There Will Be Blood'ı bundan üç yıl kadar önce izlerken bir anda dikkatimi çekmişti bu cümleler, o zamandan beri aklımda çıkmadı. Sözlerin sahibi Daniel Plainview kötü karakter olarak sunuluyordu, en azından karakterin kapitalizmi simgelediğini düşünen izleyicilerin büyük çoğunluğu bu yönde düşünmüştü; belki doğru, belki yanlış. Ancak Paul ve Eli isimli büyük farklılık gösteren iki kardeşi de Paul Dano'nun canlandırıyor olması nasıl aslında Eli'nin karakter bölünmesi yaşadığına dair teorilere neden olduysa film de o kadar kesin değil bence. Neyse, benim için önemli olan aşağıda alıntı içerisinde olan cümleler olsa da, Plainview'in Eli'ye, senden, senin yalancı bir peygamber olduğunu ve tanrının da bir batıl inanç olduğunu söylemeni istiyorum diyor olması da filmin direkt belirli bir açıdan bir yergi yapmıyor olduğunun göstergesi zaten.

"Bazı zamanlar insanlara bakıyorum ve sevilmeye değer hiçbir şey görmüyorum. Sadece herkesten uzaklaşabilmeme yetecek kadar para kazanmak istiyorum."
Daniel Plainview

Güzel adam Paul Thomas Anderson'ın beni yine uzun bir süre etkisi altında bırakacağını düşündüğüm/umduğum yeni filmi The Master'ı da merakla bekliyorum.

*filmin afişi, dean walton'ın kişisel tasarımı. 
 sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses