26 Haziran 2012 Salı

Awakenings


Bir an dans ederken diğerinde yürümekte zorluk çekiyorsun, belki dans ediyor olduğunda sen de farkında değilsin. O, senin zar zor yürüyor olmanı sadece senin algıladığın gibi görmüyor, zaten bu yüzden onunla dans ediyorsun ya. Kaç kez uyanılıyor yaşamda ben saymayı düşünmedim hiç, belirli bir sayısı olamayacağı kesin gibi geliyor, ama ben daha önce farketmedim de sokakta yürüyen insanların böylesine bir görüntü oluşturabileceğini. Biliyorum, 1969 yazı farklıydı diyeceksin. Hele de 1990'da bu kadar farklı gözüküyorsa şimdi nasıl gözüküyordur, onu da biliyorum. Ama Lucy'nin söylediklerini düşününce tutamıyorum kendimi, ne yapmaktan bilmiyorum ama tutamıyorum, ve anlayamıyorum nereden geliyor bu geçmiş çünkü şu üstünde kıpırdandığımız toprak asla son bulmaz, geçmiş asla takipten usanmaz, gelecek başlamaz ve şimdi, asla son bulmaz.*

Lucy : "1926 yılında olmadığımızı biliyorum. Sadece öyle olmasına ihtiyacım var."

Awakenings, Robert De Niro ve Robin Williams gibi iki güzel adamın başrolünde olduğu, usta senarist Steven Zaillian'ın Oliver Sacks'in gerçek bir hikayeye dayanan kitabından uyarladığı senaryosuyla kendine farklı bir yer edinen dokunaklı bir Hollywood filmi, 1990'dan güzel bir Hollywood esintisi.

*black spring/kara bahar, henry miller, imge yayıncılık, 1. baskı, 1986, istanbul, s 41.
sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses