29 Haziran 2009 Pazartesi

Righteous Kill


Robert De Niro ve Al Pacino. Sinemanın en önemli isimlerinden ikisi. Son zamanlarda sinema adına en güzel haberlerden biriydi Righeous Kill, düşünsenize bu iki muhteşem adamı birarada ikinci kez ve bu sefer tam olarak karşılıklı izleyebileceğimiz bir suç filmi. Elbette bu sadece haberin heyecanlandırıcılığıydı. Öncelikle yönetmenin Jon Avnet olduğunu duyduk, sanki başka yönetmen yokmuş gibi. Sonra birde 50 Cent denilen adamın filmde oynayacağını öğrendik, sanki daha beteri olmazmış gibi. Ama malesef daha beteride varmış, rezalet bi' senaryo. Sadece Al Pacino ve Robert De Niro'yu aynı filmde başrol oynayacaklarını öğrendiğim zaman, son zamanlarda Hollywood diyarlarından çıkmış en iyi filmi izleyeceğimi düşünmüştüm, ama o kadar özensiz o kadar boş bi' filmle çıkagelmişlerki karşımıza gerçekten şaşırdım. Ayrıca sürekli hayranlığımı dile getirdiğim bu iki insanda, nasıl böyle bir filmde yer almayı kabul edebilmişler anlayamadım, ilk başta fikre evet dedikten sonra, senaryo, yönetmen ve filmin gelişim süreci hakkında hiç mi görüş bildiriminde bulunmamışlar, merak ediyorum.

Söylediğim gibi o kadar boşluklu, darmadağınık bir film, ama öyle de bir şey yapmışlarki sonunda, sözde sürpriz diye, daha başından tahmin edebiliyorsunuz. Yani filmi bir on dakika izledikten sonra çok rahat görebileceğiniz bir şey.

Ayrıca filmde nedensiz, durduk yerde de birçok şey oluyor, yani gereksizlik içi bir gereksizliği de var.

Ama filmde oyunculuk dışında tek bir iyi nokta vardı, o da istemeden sanırım, iki ortağın arasındaki ilişki tam olarak, yaşadığımız dünyada tüm insanlığın arasında olan ilişkinin aynısı. Bu, gerçekten iyi anlatılmış filmde. Ya da ben o sadece bunu gördüm.

Bu film üzerine benim söyleyebileceklerim bu kadar. Eğer, sadece Robert amcayla Al amcayı birarada izleyeyim, ne izlediğimin ya da onların ne yaptıklarının bir önemi yok, diyorsanız, buyrunuz izleyiniz, aksi halde hiç bulaşmayınız. Normalde izlediğim her film hakkında bir şeyler karalamıyorum buraya, bazen gereksiz buluyorum, bazen az oluyor yazacaklarım, bazen film hakkında söylenecek bir şey olmuyor, bende bunu beğendim, bunu beğenmedim demenin bir öneminin olacağını düşünmediğim için yazmıyorum. Fakat bu film hakkında bu kadar kısa bir beğenmedim yazısı karalamamın nedeni Al Pacino ve Robert De Niro'nun oynuyoır olması ve benim filmden büyük beklentilerim olmasıydı, belirtmek istedim.



sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla..

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses