29 Ocak 2012 Pazar

Moneyball


En İyi Film dahil 7 dalda Oscar'a aday olan Moneyball'ın arkasında çok önemli iki senarist var: Steven Zaillian ve geçen senenin En İyi Uyarlama Senaryo Oscar'ının sahibi Aaron Sorkin. Sorkin'in etkisiyle mi bilmiyorum ama filmde ciddi bir The Social Network havası var.

Uzun bir süre beyzbolu anlamaya çalışmış ve en sonunda pes etmiş birisi olarak (filmden sonra bu sefer birkaç yerli kaynak yerine yabancı kaynaklara baktım ve aslında son derece eğlenceli ve güzel bir spor olduğunu farkettim, öncesinde sadece yeterli çabayı göstermemişim anladığım kadarıyla-notu daha yeni düşüyorum tabi-07.05.12) filmin o tarafı elbette pek ilgimi çekmedi, daha doğrusu oyuna dair bahsettikleri teknik şeylerden pek anlamadım ama -temel aldığı gerçek hikayeyi daha önce hiç duymamış olduğum için- final bölümü diyebileceğimiz ve filmin de temelini oluşturan o düşüncenin tam olarak verildiği bölüm sayesinde filme gerçekten hayran kaldım. Hatta final jeneriği akmaya başladığında, bugüne kadar spor filmlerinin neden ilgimi çekmediğini Moneyball sayesinde farkettim.

Moneyball, Oscarlarda En İyi Uyarlama Senaryo dalında ödülü alamadığı sürece sadece adaylıklarıyla kalacak gibi gözüküyor olsa da; rekabet, kazanmak-kaybetmek ve her şey gibi gittikçe ticaretleşen -bu noktada, bu basit tek sözcükten daha ileri bir tanım gerekiyor aslında- spor üzerine çok güzel bir film.


Son olarak geçen sene The Fighter'ı izlerken hissettiğim işte güzel sinema ya'yı bu senenin Oscar adayları filmlerinden de Moneyball hissettirdi. Muhtemelen küçükken izlediğim o Hollywood filmlerinin havasıyla beraber bir şeyler yakaladığım için böyle hissediyorum ve onun için film gerçekte olduğundan daha etkileyici geliyor, yani şimdilik kurabildiğim mantık sadece bu ama olan şey her neyse gerçekten iyi ve güzel hissettiriyor.

sevgi, saygı ve o tarz bilumum duygularla:;,

0 tepki:

Yorum Gönder


 
Sayfa Üst Görseli Marek Okon'un TOWERS OF GURBANIA isimli illüstrasyonudur.

Sinemaskot © 2008. Müşkülpesent # Umut Mert Gürses